Vanliga frågor och svar

VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR OM NOVAS PRESENTKORT

vanliga-fragor

Hur länge gäller Novas presentkort?
Presentkortet gäller i anslutna butiker och är giltigt i ett år från laddningsdatum. Borttappat kort ersätts inte.


Hur kan jag kontrollera saldot på presentkortet?
Du kan kontrollera saldot via novalund.se, direkt i automaten på Nova eller genom att skicka bokstäverna ”PK” följt av det åttasiffriga kort-ID som står skrivet på presentkortets baksida till nummer 71 777. Du får då ett sms tillbaka med uppgifter om saldot. Du kan också kontrollera ett korts saldo via talsvar på nummer: 08 – 551 189 35. Talsvaret kommer att be dig att knappa in det Kort-ID som står på presentkortets baksida följt av fyrkant. Därefter får du reda på ditt saldo samt hur länge kortet är giltigt.

Läs mer om saldo under Kontrollera ditt saldo här på hemsidan.


I vilka butiker kan jag handla med Novas presentkort?
Presentkortet gäller i över 70 butiker, caféer och restauranger på Nova. I listan under fliken Var gäller Novas presentkort ser du vilka butiker som i dagsläget accepterar presentkortet som betalningsmedel.

Kortet är giltigt i ett år från inköpsdatum.


Vad händer om mitt kort har blivit avmagnetiserat?
Om ditt kort har blivit avmagnetiserat ber vi dig att ta kontakt med Cashcoms kundservice. Cashcom är det företag som administrerar presentkorten. Cashcom hjälper dig att komma till rätta med problemet. Cashcoms kundservice nås på telefon: 08-555 172 60.


Vad gäller vid byte av vara köpt med Novas presentkort?
Om du ångrar ett köp med Novas presentkort kan du byta varan mot ett tillgodokvitto i den butik du har handlat varan. Tillgodokvittot gäller för ett nytt köp i samma butik.


Har du fler frågor?
Vi samarbetar med tredje part vad det gäller presentkortsförsäljningen. Har du frågor angående presentkortet ber vi dig därför att ta kontakt med Cashcom, som administrerar våra presentkort. Cashcoms kundservice nås på telefonnummer 08-555 172 60. Du kan även besöka deras hemsida genom att klicka här.